In-game reset:
Om het spel opnieuw te starten druk tijdens het spelen op
- A+B+Start+Select.
Krijg kop op muntstuk:
Als de Pikachu munt draait naar rechts, druk je op A voor kop.
Opmerking: Dit vereist nauwkeurige timing.
Krijg munt op muntstuk:
Net voordat de munt van de tegenstander wordt weergegeven druk je
- op Boven.
Als je dit precies op tijd doet, valt het munstuk op munt.
Gratis boosterpack:
Om een gratis boosterpack te krijgen, ga naar je PC.
Start een duel met iedereen.
Zodra je je kaarten ontvangt, pak de bovenste kaart en selecteer
- “Check”.
Zet het spel uit, en dan weer terug aan.
Kies “Continue” uit het diary (agenda).
Wanneer je verder gaat, zal je voor de persoon zijn waar je
- voordien mee dueleerde.
Ze zullen zeggen dat ze verloren en je booster packs geven.
Opmerking: Dit werkt op alle tegenstanders, inclusief de Grand
- Masters.
Vier boosterpacks door vechten:
Ga naar Imanaku in de Fighting Club na het geprek met een meisje
- bij de Fire Club.
Praat met haar en ze zegt dat je uit moet kijken naar Imanaku.
Bevecht hem.
Als je wint zal hij je vier boosterpacks geven.
Onbeperkte energie kaarten:
Nadat je de eerste persoon hebt verslagen moet je hem nog een
- keer verslaan en je krijgt een boosterpack met energie kaarten.
Je kunt dit zo vaak doen als je wilt.
In Dr. Masons Lab, Zullen Sam en Aaron beide je een pak vol
- energie geven wanneer je hen verslaar, Sam alleen speelt met twee
- prijzen, maak hem sneller om te verslaan.
Om tien gratis enegie kaarten te krijgen, ga naar Sam bij Dr.
- Mason’s Laboratory.
Daag hem uit voor een normaal duel.
Als je de eerste zet krijgt doe het volgende:
1. Plaats Goldeen op de arena
- 2. Plaats Staryu op de bank
- 3. Verbind n water energie op Goldeen
- 4. Val aan met Horn Attack
- 5. Verbind een Psychic energie naar Goldeen
- 6. Ontwikkel het in een Seaking
- 7. Val aan w/ Waterfall
- 8. Val aan met Horn Attack
- 9. Verbind Water energie op Staryu
- 10. Val aan met Waterfall
- 11. Vervang Seaking met Staryu
- 12. Val aan met Slap
- 13. Gebruik Potion op Staryu
- 14. Verbind een willekeurig energie op Staryu
- 15. Val aan met Slap
- 16. Ontwikkel het in Starmie
- 17. Val aan met Starfreeze (2x)
- Organiseer je kaarten:
Druk op Select om je kaarten te organiseren
Charizard card:
Selecteer de Charmander and Friends deck aan het begin van het
- spel.
Gemakkelijke medailles:
Wanneer je veel kaarten hebt en niet erg veel medailles, maak een
- deck van Pokmon kaarten die sterk zijn tegen de medaille die je
- wilt hebben.
Bijvvorbeeld, als je een Fire Medal wilt hebben maak een deck van
- Water Pokmon.
Opmerking: Deze truc werkt niet voor de Psychic Medal, omdat
- Psychic zwak is tegenover Psychic.
Opnieuw vechten:
Als je een verkeerde handeling hebt verricht in een gevecht, zet
- dan snel de Game Boy uit.
Het spel wordt automatisch opgeslagen, dus als je nu weer verder
- gaat kun je je laatste beurt opnieuw doen.
Erg handig als je je Pokmon niet kwijt wilt raken.
Laat simpelweg je tegenstander aanvallen en zet dan de Game Boy
- uit.
Krijg verschillende kaarten van Mason:
Bewaar het spel voordat je de E-mail van Professor Mason leest.
Als je nu een kaart krijgt die je niet wilt, laad het spel
- opnieuw in.
De kaarten zullen nu anders zijn.
Boosterpacks van Mason:
Professor Mason geeft je een boosterpack na elke E-mail die hij
- verzendt.
Praat met de Club Leaders maar daag ze niet uit voor een duel.
Check je mail en je krijg een brief met een boosterpack.
Dit werkt met iedereen behalve de Electric Club leider.
Energie boosterpack:
Als je een eigen deck hebt, ga je naar Sam en daag je hem uit
- voor een duel.
Als je het oefendeck gebruikt, zal het duel zich precies zo
- voltrekken als tijdens de oefenronde.
Als je nu wint, krijg je een gratis energie boosterpack.
Een bekend gezicht:
Als je naar de Psychic Card Club gaar, zie je daar een
- groengekleed persoon.
Dit is je speelfiguur in de rode, blauwe en gele versies van
- Pokmon voor de Game Boy.
Gene de Rock Club Master lijkt erg veel op Professor Oak tijdens
- een uitdaging van een wedstrijd.
Loop sneller:
Druk tijdens het lopen op B om sneller te bewegen.
Ishihara’s verdwijning:
Als je met Ishihara alle kaarten hebt geruild, zal ze verdwijnen.
Als je naar de Rock Club gaat, vertelt daar een vrouw dat
- Ishihara weg is.
Sneller kaarten schudden:
Druk tijdens het schudden van de kaarten op B als je niet wilt
- wachten totdat het schudden voorbij is.
Start uitdaging cup sneller:
Overwin een paar mensen (werkt het beste met een paar club
- leiders), save dan het spel door in je agenda te schrijven.
Zet het spel uit.
Herhaal een paar keer meer het saven, ga dan naar Challenge Hall.
Opmerking: Dit werkt niet altijd.
Imanuki kaart:
Ga naar iedere clublounce totdat je Imakuni vindt.
Vervolgens versla je hem om 4 boosterpacks te krijgen.
Hoe dan ook, hij kan je ook de Imakuni kaart geven.
Herhaal dit totdat je genoeg kaarten hebt om een goed deck te
- bouwen.
Bevorderd Slowpoke kaart:
Eenmaal je een hoeveelheid energie hebt verzameld, ga naar de
- Fire Club.
Daar is een persoon die bij een boekenplank staat.
Hij zal je vragen al je extra energie kaarten te geven die je
- niet hebt in je decks.
hij zal je dan vertellen twee tussenruimte links van de
- boekenplank te gaan (bij de afbeelding).
Druk op A om een bevorderend Slowpoke kaart te krijgen, welke
- benuttig Amnesia en Headbutt.
Amnesia calls voor twee Psychic Energy kaarten.
Headbut doet 10 schade en gebruikt n van elk soort van
- energie kaart.
Challenge Cup prijzen:
Ga helemaal naar boven en naar het midden om aldaar de Challenge
- Cup aan te treffen.
Je kunt meedoen aan de Challenge Cup als je de 3de en de 5de
- medaille hebt gewonnen.
Als je hier speelt dan krijg je een zeldzame kaart.
Het is moeilijk om binnen te komen omdat het vaak gesloten is.
Blijf er echter gewoon langs gaan na elke wedstrijd.
Eenmaal binnen moet je het opnemen tegen drie trainers.
Als je het spel nog niet hebt uitgespeeld, dan is de derde
- trainer wederom Ronald.
Dit zijn de kaarten die je kunt krijgen:
Mewtwo Lv. 60: De ene die aankomt met de Pokmon VHS
Mewtwo Lv. 60: De ene verkrijgt als je naar de movies loopt
Mew Lv. 8: Game Boy alleen
Surfing Pikachu Lv. 13: Game Boy alleen of Japanse kaart
Surfing Pikachu Lv. 13: Hetzelfde als boven, maar een ander
- nummer
Flying Pikachu Lv. 12: Game Boy alleen of Japanse kaart
Ivy Pikachu Lv. 16: Promo #1
Slowpoke Lv. 9: Game Boy alleen
Jigglypuff Lv.12: #2 (?)
Pikachu Lv. 16: Je krijg dit als je naar de movies loopt
Electabuzz Lv. 20: Je krijg het bij de movies
Super Energy Retrieval: Game Boy alleen
Verschillende kaarten in de Challenge Cup:
Als je in de Challenge Cup bent, sla het spel dan op als je
- tweede tegenstander hebt verslagen.
Als je de kaart, die je nu van de volgende tegenstander wint, al
- hebt, dan zet je de Game Boy uit en ga je verder met het
- opgeslagen spel.
Als het goed is, ga je nu verder vanaf de allerlaatste
- tegenstander.
Als je deze wederom verslaat, krijg je als het goed is een andere
- kaart dan voorheen.
Je kunt deze truc zo vaak toepassen als je maar wilt.
Ruilen in Fire Club:
Om de level 9 promo Slowpoke op een gemakkelijke manier te
- krijgen, moet je al je energie, op n na, in je temporary
- decks stoppen.
Praat vervolgens met de jongen en in ruil voor de ene
- energiegiekaart onthult hij de plek waar je Slowpoke kunt vinden.
De studenten van Mitch:
Om tegen Mitch van de Fighting Club te kunnen spelen, moet je
- allereerst zijn drie studenten verslaan.
Deze trainen allemaal in andere clubs.
Jessica is in de Lightning Club in de kamer aan de linkerkant.
Chris is in de Rock Club in dezelfde kamer.
Michael is in de Gras Club en staat naast de plant bij de ingang.
Als je ze alle drie hebt verslagen gaan ze allemaal terug naar de
- Fighting Club.
Grand Masters victory:
Als je de Grand Masters hebt verslagen, ga dan naar de deck
- machine helemaal bovenaan het scherm, voordat je de kaarten
- krijgt om een sterk deck te bouwen.
Als je dit niet doet, zal het spel verdergaan naar de credits.
Versla de 8 Club Masters:
Gene of the Rock Club: Gebruik een Grass en Water deck
Amy of the Water Club: Gebruik een Lightning en Fighting deck
Isaac of the Lightning Club: Gebruik een Fighting en Colorless
- deck
Nikki of the Grass Club: Gebruik een al Fire deck
Rick of the Science Club: Gebruik Psychic en Lightning deck
Murray of the Psychic Club: Gebruik een Psychic en Colorless deck
Ken of the Fire Club: Gebruik een Water en Fighting deck
Mitch of the Fighting Club: Gebruik een Psychic en Colorless deck
Versla Ronald:
Als je de vier Grand Masters hebt verslagen, moet je het opnemen
- tegen Ronald.
Ronald was je net iets te snel af en heeft de kaarten eerder
- bereikt dan jou.
Hij heeft daardoor ook de vier legendarische kaarten al in zijn
- deck gedaan en is daarom moeilijk te verslaan.
Gebruik Hitmonlee’s (Level 30) Stretch Kick en versla Ronald’s
- Pokmon daarmee n voor n.
Je kunt dit het beste doen als Ronald Kangaskhan in het spel
- heeft, want deze heeft drie energie kaarten nodig om zich terug
- te trekken.
Ook de benched pokmon ondervinden schade van de Stretch Kick
- van Hitmonlee.
Versla Sam:
Zend Staryu uit.
Plaats Goldeen op de bank.
Stop Water Energy op Staryu.
Beeindig je buurt met Slap.
Stop Water Energy op Goldeen.
Ontwikkel Goldeen in Seaking.
Gebruik Slap.
Vervang Staryu met Seaking.
Geef Seaking Water Energy en val aan.
Sam stop Raticate.
Val aan met Waterfall, (2x).
Ronald’s wraak:
Nadat je alle 228 kaarten hebt gekregen, ga naar de Challenge
- Hall en de laatste persoon waar je tegen vecht zal Ronald zijn.
Vreemde kaarten:
Nadat je twee madailles hebt gekregen, ga naar de Challenge Dome.
Wanneer je drie personen bevecht, inclusief Ronald voor een
- vreemde Mewtwo kaart.
Als je terugkeert en een andere wedstrijden deelneemt, kan je
- vreemde kaarten ontvangen, zoals een Level 8 Mew.
Meer kaarten van de Grand Masters:
Als je de vier Grand Masters een keer hebt verslagen, kun je
- later altijd nog een keer teruggaan om nog een keer tegen ze te
- spelen.
Als je wint krijg je wederom kaarten.