Ander einde:
Voltooi het spel met alle negen Life Upgrades.
Upgrade 1:
In een kamer in de Water Tower ga je door een gat in de muur.
Upgrade 2:
In de Water Tower, nadat je onder een deur door rent en aan een
- hendel trekt, beklim je de rots.
Upgrade 3:
In de Mechanical Tower zorg je dat de Golum een rots naar de
- houten deur gooit.
Upgrade 4:
Trek het altaar uit in de Throne Room nadat je Kaileena gered
- hebt.
Upgrade 5:
Net even na het verslaan van een stalen Golum breek je door twee
- muren heen.
De schakelaar achter de ene opent een gang achter de andere.
Upgrade 6:
In de bibliotheek, na wat boekenkast sprongen, loop je om de
- ronde balken en spring je naar een richel aan de muur.
Upgrade 7:
In de centrale hal draai je een hendel naar het ding waar je het
- slangezwaard op plaatste.
Ga naar rechts naar een verlaagd stuk, laat je vallen en spring
- via de muren naar beneden.
Wall-run rechts en muur-spring omhoog, wall-run dan links en
- muur-spring omlaag naar een richel. Poeh!
Upgrade 8:
In de buurt van de centrale hal zit een hek met een krat
- erachter.
Klim er bovenlangs naartoe en gebruik het Scorpion zwaard om het
- open te breken.
Trek het krat naar buiten tegen de muur aan en gebruik het om een
- richel te bereiken die naar de upgrade leidt.
Upgrade 9:
Breek de items links van de lange trap in de buurt van de
- binnenplaats.
Raak de knop aan de andere kant, activeer slow-mo, ren de trap op
- en rol onder het raster door.
Illustration Gallery:
Voltooi het spel om de Illustration Gallery te openen.
Hint: Overwin The Empress Of Time:
Om de Empress Of Time voor de laatste keer te verslaan, omzeil al
- haar aanvallen, in het bijzonder de trappen.
Laat haar niet te dichtbij het meisje in rood komen.
Wanneer er maar een klein beetje leven van haar over is, blijf
- blokken en druk op Driehoek of Ruit.
Een goed, maar iets goedkope manier om de Empress Of Time te
- verslaan tijdens de normale einde is als volg.
Aan het einde van het onderbrekingsfilmpje, spring onmiddelijk
- achterwaarts naar de rand toe van het “arena”.
Gewoon terug weg van de rand af.
Het onmogelijk voor haar om de Prince aan te vallen terwijl hij
- aan de rand hangt.
Wibbel een paar voet weg van haar (ze zal je gewoonlijk niet
- volgen).
Op elk moment je klaar bent, trek jezelf gewoon omhoog en doe een
- three-hit combo op haar.
Als ze n van de aanvallen blokkeer, spring snel terug naar de
- rand om een combo van haar te vermijden.
Als ze een tijdje vertraagd, ga meteen terug en hang van de rand
- tot de tijd terug is naar normaal.
Om het zo te doen is een goede manier om je Sand Tanks te sparen
- tot je betere gelegenheid vind om ze te gebruiken.
Eenmaal het zin heeft, gebruik n van je bezittende Sand Tanks
- om tijd te winnen.
Gebruik dan de Ruit, Ruit, Ruit, Toward, Kruis, Kruis, Kruis,
- Kruis, Kruis, Kruis, combo.
EEnmaal je klaar bent met deze combo, spring terug naar de rand
- toe.
Je kan dan het een of het ander kiezen de three-hit combo
- gebruiken of de Slow Time combo beschreven als hierboven.
Op elke tijd dat ze de whirtwind aanval gebruikt, ren gewoon weg.
Gebruikend je Sand Tanks om tijd te winnen voor deze aanval is
- niet aanbevolen, daar het maar twee of drie seconde geeft van de
- whirlwind.
Probeer alle whirlwinds weg te houden van de camera.
Door dit te doen, kan je naar de camera toe rennen zonder zorgen
- te maken over geraakt te worden door een whirlwind.
Eenmaal de winden gezakt zijn, herhaal de strategie zoals eerder
- besproken is.
Het zal een tijdje duren om het te voltooien en is goedkoop, maar
- het is veel gemakkelijker dan werkelijk haar aanvallen proberen
- te omzeilen.
Hint: Hockey stick:
Om dit speciale wapen te vinden heb je het Scorpion Sword nodig.
Als je terugkeert naar de centrale hal tijdens het “Troon
- & Masker” hoofdstuk, draai je aan de hendel zodat het
- gat in de ondergrond bedekt is.
Ga dan het pad af dat je nam om de Life Upgrade hier te pakken,
- maar ga nu rechtsaf in plaats van door de deur en breek het deel
- van de muur waar zand uitloopt.
Je vindt de hockey stick aan het wapenrek.
Hint: Pink flamingo:
Om dit speciale wapen te vinden heb je een wapen nodig dat door
- muren kan breken.
In de Garden Hall (heden) wall-run je naar het touw vanaf de
- middelste passage helemaal bovenin.
Wall-run daarna naar het centrale platform.
Draai naar links en loop dwars door de brokkelmuur voor je.
Je draait om en grijpt het platform waar je op stond.
Spring van hier naar het platform en de andere kant van het gat.
Links zie je een platform met een schakelaar; ga daar heen, raak
- die schakelaar en keer terug naar het platform waar je daarvoor
- op stond.
Daar is nu een blok dat je kunt beklimmen.
Van daaraf doe je een verticale wall-run met sprong om de balk
- boven je te bereiken.
Loop daarover naar rechts en spring dan naar de richel aan de
- overzijde.
Volg de richel naar een alkoof.
Laat je erin vallen en breek rechts door de achtermuur.
Hier vind je een rek met de Pink Flamingo, een onbreekbaar,
- secundair wapen waarmee je vijanden tegen de vlakte kunt meppen.
Hint: Rayman’s glove:
In de hoofdtombe in de Catacomben krijg je de Dahaka achter je
- aan als je naar buiten loopt.
Bij de tweede en derde achtervolgingsstukken door deze uitgang
- kom je bij een vertakking in de passage.
Ga linksaf en meteen aan je linkerhand vind je een wapenrek;
- breek deze voor de Rayman Glove, een wapen dat ongeveer hetzelfde
- effect sorteert als de Pink Flamingo.
Hint: Teddy bear:
Om dit speciale wapen te vinden heb je een wapen nodig dat door
- muren kan breken.
In de Mechanical Pit (heden) ga je naar de kamer met de haard
- bovenaan de kuil, waar je ooit een Brute moest bevechten.
Aan de achterzijde van die kamer is een gang die rechtsaf buigt
- en doodloopt bij een waterput.
Laat je in die put zakken en je ziet een stuk muur waar licht
- door schijnt.
Breek die muur en het wapenrek dat daarachter zit om de Teddy
- Beer te pakken.
Dit secundaire wapen richt weinig schade aan, maar iedere keer
- als je iemand mee raakt krijg je wat gezondheid terug!
Hint: Oud zwaard:
Op het schip waar het spel begint, kijk naar het wapen dat je
- dode scheepsmaten hebben laten vallen (menselijke, geen
- monsters).
De meeste ervan zullen het zwaard zijn waar je mee starten met
- Prince Of Persia: Sands Of Time.
Om het spel wat eenvoudiger uit te spelen, kan je gaan naar mijn
- walkthroughs pagina’s en daar de walkthrough bij mij aanvragen.