Verwijder database:
Druk op Select,Start,A,B,L,R om je database te verwijderen.
Hint: Gebruik de Mega Buster als Bass:
Wanneer je speelt als Bass, neem n van je special wapens en
- haal alle enegie ervan leeg.
Eenmaal je de energie van dit wapen eruit hebt gehaald, zal je
- Megaman”s Buster schoten schieten.
Opmerking: Je kan je Buster niet opladen als Megaman het doet.
Hint: Aanbevolen Boss volgorder:
Versla de Bosses in de volgende volgorde: Cold Man, Burner Man,
- Pirate Man, Ground Man, Tengu Man, Magic Man, Astro Man, dan
- Dynamo Man.
Gebruik je normale wapen voor Cold Man, Ice Wall voor Burner Man,
- Web Burner voor Pirate Man, Remote Mine voor Ground Man, Spread
- Drill voor Tengu Man, Tengu Blade voor Magic Man, Magic Card voor
- Astro Man, en gebruik Copy Vision voor Dynamo Man.
Start met Astro Man, dan Dynamo Man, Cold Man, Burner Man, Pirate
- Man, Ground Man, Tengu Man, en Magic Man.
Hint: Overwin Burner Man:
Wanneer Burner Man het een of het andere doet, bommen naar je
- gooien of zijn Wave Burner gebruikt, gebruik een Ice Wall.
Hij zal weg glijden.
Volghem om hem zien te landen op de spijlen.
Bijna n derde van zijn health (gezondheid) zal leeggehaald
- zijn.
Hint: Overwin King:
Om King”s eerste vorm te verslaan, wacht tot hij zijn schild weg
- neemt en zijn cape gooit.
Beschiet hem nu.
Hij zal dan straalachtige “X”s schieten.
Spring over deze en herhaal de proceduren tot Proto Man
- verschijnt.
Proto Man zal King”s schild breken en hij zal flauwvallen.
King zal dan zijn bijl trekken.
Rust de Energy Saver (E. Saver) uit en gebruik de Lightning Bolt
- aanval.
King zal ge-electrokuteerd zijn en zal niet de mogelijkheid
- hebben om te bewegen.
Doe dit tot King”s levensbalk is leeggehaald.
King zal de kamer verlaten en zal je hem moeten volgen.
Hij zal de vliegende robot en de tank oproepen.
Deze zullen zich samenvoegen in n grote robot vechter.
Gebruik je special wapens om het te verslaan.
Gebruik je Remote Mine aanval op de wielen.
Dit zal hem verhinderen om je aan te vallen.
De robot zal soms terugkerende apparatuur schieten; vernietig
- deze voor ze je bereiken.
Je kan de cockpit niet beschieten.
Gebruik de volgende truc om King in level 3 te verslaan met Bass.
Als je nog enig lightning hebt van het laatste gevecht met King,
- gebruik het op hem in level 3.
Ga dan verder om hem te bestoken met een diagonaal schot naar de
- cockpit van je Bass Buster met de Buster upgrade uitgerust (niet
- de Bullet upgrade).
Hint: Overwin Dr. Wily:
Om Dr. Wily”s eerste vorm te verslaan in het schip gevecht als
- Bass, blijf naar het venster schieten dat je in zijn gezicht
- ziet.
Probeer de Bass Buster upgrade (niet de Bass Buster Bullets
- upgrade) uit te rusten die je jkan kopen van Auto (Lighttot).
Wanneer het schip trilt, betekent dat dat hij begint te spruwen
- naar je in ongeveer twee seconde.
Dash jump eenmaal, en wanneer hij aan jou zijde van het scherm
- is, spring een tweede keer als hij terug gaat naar de
- rechterkant.
Wanneer hij naar jou zijde van het scherm zweeft en de schedel
- bek open gaat (een kleind ding opgeladen) spring twee keer om een
- laserstraal te vermijden.
Omzeil de twee raketten die hij naar jou vuurt of beschiet ze op
- hetzelfde moment je omhoog springt naar het venster om het schip
- te beschadigen.
Om Dr. Wily”s tweede vorm te verslaan als Bass, schiet bij elke
- kans die je krijgt op zijn hoofd, zonder zo vaak als hij zou
- willen gekwest te raken.
Probeer de armor bij je op te zetten gekocht van Auto om minder
- schade te nemen van zijn laserballen en tracking bommen.
Als je het een of tweemaal verslagen hebt, probeer de Bass Buster
- upgrade te gebruiken.
Als beiden van je laag zijn in health, probeer de Lighting Bold
- Weapen van Dynamo Man te gebruiken.
Opmerking: Hij verplaats sneller nadat hij voorbij de half-weg
- health teken is; gebruik het wapen met verstand.
Nadat je Dr. Wily verslagen hebt, zal hij vallen van zijn schip,
- bevindend op zijn handen en knieen, en buig naar je verscheidende
- keren.
Het einde zal nadien snel beginnen.
Hint: Overwin King Jet:
Gebruik de volgende strategie wanneer je de King Jet bevecht in
- King”s Fortress 2.
Wanneer de King Jet zich klaar maakt om de laser te gebruiken
- (welke ongeveer n derde van je health zal afnemen), rust je
- uit met de Blaster power-up (niet de Hyper Buster) en vuur naar
- de gem (edelsteen) zo vlug als mogelijk (met Bass); of vuur
- opgeladen schoten (met Megaman).
Kijk uit voor de vuisten die het afvuurt, daar ze platforms
- vernietigen.
Hint: Overwin Pirate Man:
Eenmaal je Wave Burner hebt, zal Pirate Man erg gemakkelijk
- verslagen zijn.
Beschiet hem gewoon met de Wave Burner en vermijd zijn remote
- minds/aanvallen.
Hint: Overwin Sniper Joes:
Anders dan de Super Famicom versie van het spel, heeft de Sniper
- Joes (groene vijanden met schielden die naar je schieten en
- granaten werpen) een minder gevorderd A.I. in de Game Boy Advance
- versie.
Als je achter n springt, zullen ze niet omdraaien.
Dit is een uitstekende weg om ze te doden, zolang je de sprong
- voorbereid zonder geraakt te raken.
Hint: Burner Man level: Extra Screws:
Ga naar de derde lokatie waar “Now Saving” verschijnt.
Nadat, beschiet gewoon de vliegende vijanden en verzamel de
- Screws, Special Weapon Energy, Lives, en Life Energy.
Hint: Burner Man level: Verborgen CD:
Wanneer je in het gebied valt waar de Astro Birds zijn te vinden,
- ga door het andere gat waar de Big Blue ding die vuur schiet te
- vinden is.
Inplaats van naar rechts te gaan, ga links waar je nodig hebt S.
- Drill en W. Burner.
Wanneer je W. Burner gebruikt en het extra leven krijgt, ga door
- de muur en je zal een CD vinden.
Hint: Drill Man level: Extra Screws:
Wanneer je de eerste reusachtige mechanische worm ontmoet, plaats
- jezelf naar de rechterkant van de middelste rand en laad een
- schot.
Wanneer de worm zich opwend naar je rand, vuur het schot en blijf
- kleinere ervan schieten tot het sterft.
Hehaal dit.
Het zal meestal een kleine Screw achterlaten.
Het kan grote Screw laten vallen, zowel als andere nuttige items.
Deze truc werkt ook met Bass, maar je moet de eerste schoten
- voorzichtig op tijd bepalen of de worm zal over je rennen.
Hint: Dynamo Man level: Duo CD:
Als Mega Man, na je de mini-Boss hebt verslagen zal je een gebied
- zien met een spotlicht.
Als je bezit Rushsearch en CD Finder, spring omlaag en je zal een
- fonkelende plek zien.
Vernietig de vleermuisen en laat Rush graven bij de fonkelende
- plek.
Je zal een CD krijgen.
Als je Dynamo Man verslagen is en de uitgang moet verlaten.
Voltooi de stage of sterf en save het spel.
Controleer je database op nummer 99 en je zal Duo zien.
Hint: Ground Man level: Shortcut (korte weg):
Wanneer je speelt als Bass, nadat je vind en vernietig de eerste
- drie Tiki standbeelden die de pinnen verlagen, ga staan op de
- plaats waar de rode gewoon moet zijn.
Schiet neer naar de grond welke de niet dezelfde kleur hebt als
- de andere gebieden.
Je zal in het gat zakken, en spoedig stoppen.
Wanneer dit gebeurt, druk op Onder en ga de ladder af in een
- nieuwe kamer.
Daar zal een kist binnen zijn.
Open het om een extra leven te krijgen.
Val vervolgens in het drijfzand, zodat je volledig erin zakt en
- in een andere kamer valt.
Daal af en naar rechts de andere kamer is, terug in het level en
- overspringend het Tiki bom deel.
Hint: Magic Man level: Extra leven:
Wanneer je dichtbij het einde komt van Magic Man”s level, zal
- daar een treinspoor zijn.
Volg deze naar de andere kant en ga erin om een extra leven te
- vinden.
Hint: Magic Man level: Verborgen CD:
Wanneer je bent bij de treinspoor die je kan bewandelen, ga naar
- het uiterste einde van dit gebied.
Ga dan naar rechts om een andere CD te vinden.
Hint: Pirate Man level: Bom duwen:
Gebruik de Wave Burner beweging onderwater op een bom met pinnen,
- en het zal het weg duwen.
Hint: Pirate Man level: Verborgen CD en extra leven:
Als Bass, gebruik Tremble (of T. Boost) na je voorbij het walvis
- deel bent en het bom met pinnen deel ingaat.
Vind een veilige plaats om Tremble te activeren en vlieg omhoog
- omzeilend de pinnen tot je de top bereikt.
Je zal twee kisten vinden.
Beschiet ze terwijl je in de lucht bent en grijp de power-ups.
Hint: Tengu Man level: Verborgen CD:
Als Bass, eindig het rode ballon deel.
Stop wanneer het stop te bewegen en ga naar de bovenste rand.
Ga niet het groene ballon deel in.
Spring omhoog ed druk Boven diagonaal.
Eenmaal daar, klim omhoog en je zal een kamer ingaan met een CD.
Hint: Aanbevolen Boss volgorder:
Gebruik deze volgorde om de Bosses te doden (met het opgegeven
- wapen) als Mega Man of Bass.
Cold Man: Zwakte: Lightning Bolt; Power verdient: Ice Wall
Burner Man: Zwakte: Ice Wall; Power verdient: Wave Burner
Pirate Man: Zwakte: Wave Burner; Power verdient: Remote Mine
Ground Man: Zwakte: Remote Mine; Power verdient: Spread Drill
Tengu Man: Zwakte: Spread Drill; Power verdient: Tengu Blade
Magic Man: Zwakte: Tengu Blade; Power verdient: Magic Card
Astro Man: Zwakte: Magic Card; Power verdient: Copy Vision
Dynamo Man: Zwakte: Copy Vision; Power verdient: Lighting Bolt
Hint: Karakter aanbevelingen:
Mega Man: Kan een Dash doen door te drukken op Onder,A.
Hij schiet een stuk lager dan Bass, maar kan sneller zijn Buster
- opladen.
Bass: Kan vijf schoten erg snel schieten in alle richtingen.
Doe zijn Dash door te drukken op Links of Rechts en hij kan een
- dubbele sprong doen door op A te drukken eenmaal een sprong, dan
- nogmaals in de lucht.
Bass kan ook een erg verre sprong doen door een Dash te doen, dan
- springen terwijl het nog in Dash is.
Probeer Bass te kiezen, start dan een nieuw spel met Mega Man en
- verzamel alle items die je niet kon krijgen als Bass.
Hint: Volle leven:
Voor King gevect, rust je uit met de Auto Energy (degen die je
- een klein beetje leven geeft elke paar seconde).
Wanneer Protoman naar beneden komt om met King te praten, druk
- niet op A, B, of Start.
Laat het spel gewoon met rust tot je energie is aangevuld.