Civilization 4 (PC)
Cheat mode:
Opmerking: Deze procedure betrekt een game file bewerking; maak
- eerst een backup copy van het bestand voordat je verder gaat.
Gebruik een tekstverwerker om het “civ4config” bestand
- te bewerken in de game map.
Verander de “CheatCode = 0” lijn naar “CheatCode =
- chipotle”, en save het.
Druk dan tijdens het spelen op ~ (tilde) om het console venster
- te openen.
Voer een van de volgende codes in.
Effect Code
- Toon alle console venster codes : help
- Stop muziek : Sound.noMusic
- Herlaad audio scripts : Sound.reload
- Stop Soundscape van spelen : Sound.stopSoundScape
- Speel geluid – AS2D, AS3D, ASSS : Sound.play string
- Verborgen attachables : Graphics.HideAttachables
- Force light update op alle entities : Graphics.ForceLightingUpdate
- Herbouw terrein en verlichting : Graphics.ReBuildTerrain
- Zet Hill scale : Graphics.SetHillScale
- Zet Peak scale : Graphics.SetPeakScale
- Zet water peil hoogte : Graphics.setWaterHeight
- Zet render diepte voor quad tree : Graphics.quadTreeDepth
- Toggle water : Graphics.toggleWater
- Openbaar terrein : Graphics.displayTerrain bool bOn
- Toggle grids : Graphics.toggleGridMode
- Dump texture palette : Graphics.showTexturePalette
- Zet texturing : Graphics.setTextureMode bool bOn
- Zet wireframe : Graphics.setWireframe bool bOn
- Morph de globeview tel tijden : Profile.morphGlobe
- Herbouw stad opgeven hoeveelheid keren : Profile.rebuildCity
, , - Herbouw plot opgeven hoeveelheid keren : Profile.rebuildPlot
, , - Dump animatii informatie naar debugging venster : Profile.dumpAnimLog
- Zet minimuum tijd naar capture spikes;
- zet naar 0 om spikelock uit te zetten : Profile.setSpikeThreshold
- Dump console command history : Console.History
- Schrijft HTML documentatie voor het juiste console commands: Console.CreateDocumentation
- Wis de console : Console.Clear
- Toon juiste logging status : Log.status
- Toggle logging : Log.toggle
- Wis het log file : Log.clear
- Wegvegen eenheden en steden van map : Map.empty
- Vul map met eenheden en steden voor performance testing : Map.fill
- Replot Goodies : Map.generateGoodies
- Replot Bonuses : Map.generateBonuses
- Replot Features : Map.generateFeatures
- Replot Rivers : Map.generateRivers
- Erase Rivers, Features, Bonuses en Goodies : Map.eraseGameElements
- Herplaats Rivers, Features, Bonuses en Goodie : Map.replaceGameElements
- Verander de actieve landschap info : Map.setActiveLandscapeID
- Erase alle plots : Map.erasePlots
- Herlaad Game Text xml files : Xml.reloadGameText
- Herlaad Civ4TerrainSettings.xml : Xml.reloadLandscapeInfo
- Herlaad Civ4ArtDefines.xml : Xml.reloadArtDefines
- Dwin AI te spelen voor opgegeven hoeveelheid beurten : Game.AIPlay
- Maak sequences associated met de geselcteerde eenheid : Game.createSelectedUnitKFs
- Vrije sequences associated met de geselcteerde eenheid : Game.freeSelectedUnitKFs
- Save WorldBuilder save description file : Game.saveWorldBuilderSave
- Toggle Animation Test Tool : Game.toggleAnimationTest
- Toon GFC directory kieser : Game.gfcDirChooser
- Toon GFC file dlg venster : Game.gfcfiledlg
- Toon GFC test popup : Game.testGFC
- Toon test popup : Game.testFont bool bEnable
- Toon de Python test popup : Game.testPythonPopup
- Toon test popup : Game.testPopup
- Scroll naar onderen : Game.scrollBottom
- Scroll naar boven : Game.scrollTop
- Opruimen de listbox onder : Game.clear
- Open de help popup : Game.helpScreen
- Toggle debug mode : Game.toggleDebugMode
- Debugging : Game.showWBPalette bool bCreate
- Bereken md5 controletotaal voor de directory tree specified: App.calcFolderChechsum
- Zet debugging waarde : App.setMooseDbg2
- Zet debugging waarde : App.setMooseDbg1
- TGA volledige scherm schot in .ScreenShot directory;
- vereist “AllowScreenShots=1” in ini. : App.takeFullScreenShot
- TGA scherm schot in .ScreenShot directory;
- vereist “AllowScreenShots=1” in ini. : App.takeScreenShot
- Zet maximuum frame rate; 0 om uit te zetten : App.setMaxFrameRate
- Update existing waarde in het ini file : App.setIniFile
, , - Crash game : App.crash
- Terugkeren naar de application link tijd : App.getBuildTime
- Test player unit iteration : Player.testUnitIter
- Verander spelers goud; 0 is actieve speler : Player.changeGold
, - Zet spelers goud; 0 is actieve speler : Player.setGold
,
Debug mode commands
- Gebruik de volgende kommando’s na het mogelijk maken van de Game.toggleDebugMode code.
Effect kommando
- World editor : Ctrl+W
- Verminder aangegeven eenheden strength met 0.2: Shift+[
- Vergroot aangegeven eenheden strength met 0.2 : Shift+]
- Vergroot goud met 1000 : Ctrl+4
- Display debug menu : Ctrl+D
- Insert unit/city : Ctrl+Shift+ Linker Mouse Button
- Vergroot highlighted city’s populatie met 1 : Shift+Plus
- Vergroot highlighted city’s cultuur met 10 : Ctrl+Plus
- meteen productie voltooid voor aangegeven stad: Plus
- Level up aangegeven unit : Ctrl+Plus
City editor:
Licht een stad op, druk dan op Ctrl+Alt+Linker Mouse Button.