Civilization 4 – PC

Civilization 4 (PC)

Cheat mode:

Opmerking: Deze procedure betrekt een game file bewerking; maak

  1. eerst een backup copy van het bestand voordat je verder gaat.

Gebruik een tekstverwerker om het “civ4config” bestand

  1. te bewerken in de game map.

Verander de “CheatCode = 0” lijn naar “CheatCode =

  1. chipotle”, en save het.

Druk dan tijdens het spelen op ~ (tilde) om het console venster

  1. te openen.

Voer een van de volgende codes in.

Effect Code

  1. Toon alle console venster codes : help
  2. Stop muziek : Sound.noMusic
  3. Herlaad audio scripts : Sound.reload
  4. Stop Soundscape van spelen : Sound.stopSoundScape
  5. Speel geluid – AS2D, AS3D, ASSS : Sound.play string
  6. Verborgen attachables : Graphics.HideAttachables
  7. Force light update op alle entities : Graphics.ForceLightingUpdate
  8. Herbouw terrein en verlichting : Graphics.ReBuildTerrain
  9. Zet Hill scale : Graphics.SetHillScale
  10. Zet Peak scale : Graphics.SetPeakScale
  11. Zet water peil hoogte : Graphics.setWaterHeight
  12. Zet render diepte voor quad tree : Graphics.quadTreeDepth
  13. Toggle water : Graphics.toggleWater
  14. Openbaar terrein : Graphics.displayTerrain bool bOn
  15. Toggle grids : Graphics.toggleGridMode
  16. Dump texture palette : Graphics.showTexturePalette
  17. Zet texturing : Graphics.setTextureMode bool bOn
  18. Zet wireframe : Graphics.setWireframe bool bOn
  19. Morph de globeview tel tijden : Profile.morphGlobe
  20. Herbouw stad opgeven hoeveelheid keren : Profile.rebuildCity , ,
  21. Herbouw plot opgeven hoeveelheid keren : Profile.rebuildPlot , ,
  22. Dump animatii informatie naar debugging venster : Profile.dumpAnimLog
  23. Zet minimuum tijd naar capture spikes;
  24. zet naar 0 om spikelock uit te zetten : Profile.setSpikeThreshold
  25. Dump console command history : Console.History
  26. Schrijft HTML documentatie voor het juiste console commands: Console.CreateDocumentation
  27. Wis de console : Console.Clear
  28. Toon juiste logging status : Log.status
  29. Toggle logging : Log.toggle
  30. Wis het log file : Log.clear
  31. Wegvegen eenheden en steden van map : Map.empty
  32. Vul map met eenheden en steden voor performance testing : Map.fill
  33. Replot Goodies : Map.generateGoodies
  34. Replot Bonuses : Map.generateBonuses
  35. Replot Features : Map.generateFeatures
  36. Replot Rivers : Map.generateRivers
  37. Erase Rivers, Features, Bonuses en Goodies : Map.eraseGameElements
  38. Herplaats Rivers, Features, Bonuses en Goodie : Map.replaceGameElements
  39. Verander de actieve landschap info : Map.setActiveLandscapeID
  40. Erase alle plots : Map.erasePlots
  41. Herlaad Game Text xml files : Xml.reloadGameText
  42. Herlaad Civ4TerrainSettings.xml : Xml.reloadLandscapeInfo
  43. Herlaad Civ4ArtDefines.xml : Xml.reloadArtDefines
  44. Dwin AI te spelen voor opgegeven hoeveelheid beurten : Game.AIPlay
  45. Maak sequences associated met de geselcteerde eenheid : Game.createSelectedUnitKFs
  46. Vrije sequences associated met de geselcteerde eenheid : Game.freeSelectedUnitKFs
  47. Save WorldBuilder save description file : Game.saveWorldBuilderSave
  48. Toggle Animation Test Tool : Game.toggleAnimationTest
  49. Toon GFC directory kieser : Game.gfcDirChooser
  50. Toon GFC file dlg venster : Game.gfcfiledlg
  51. Toon GFC test popup : Game.testGFC
  52. Toon test popup : Game.testFont bool bEnable
  53. Toon de Python test popup : Game.testPythonPopup
  54. Toon test popup : Game.testPopup
  55. Scroll naar onderen : Game.scrollBottom
  56. Scroll naar boven : Game.scrollTop
  57. Opruimen de listbox onder : Game.clear
  58. Open de help popup : Game.helpScreen
  59. Toggle debug mode : Game.toggleDebugMode
  60. Debugging : Game.showWBPalette bool bCreate
  61. Bereken md5 controletotaal voor de directory tree specified: App.calcFolderChechsum
  62. Zet debugging waarde : App.setMooseDbg2
  63. Zet debugging waarde : App.setMooseDbg1
  64. TGA volledige scherm schot in .ScreenShot directory;
  65. vereist “AllowScreenShots=1” in ini. : App.takeFullScreenShot
  66. TGA scherm schot in .ScreenShot directory;
  67. vereist “AllowScreenShots=1” in ini. : App.takeScreenShot
  68. Zet maximuum frame rate; 0 om uit te zetten : App.setMaxFrameRate
  69. Update existing waarde in het ini file : App.setIniFile , ,
  70. Crash game : App.crash
  71. Terugkeren naar de application link tijd : App.getBuildTime
  72. Test player unit iteration : Player.testUnitIter
  73. Verander spelers goud; 0 is actieve speler : Player.changeGold ,
  74. Zet spelers goud; 0 is actieve speler : Player.setGold ,

Debug mode commands

  1. Gebruik de volgende kommando’s na het mogelijk maken van de Game.toggleDebugMode code.

Effect kommando

  1. World editor : Ctrl+W
  2. Verminder aangegeven eenheden strength met 0.2: Shift+[
  3. Vergroot aangegeven eenheden strength met 0.2 : Shift+]
  4. Vergroot goud met 1000 : Ctrl+4
  5. Display debug menu : Ctrl+D
  6. Insert unit/city : Ctrl+Shift+ Linker Mouse Button
  7. Vergroot highlighted city’s populatie met 1 : Shift+Plus
  8. Vergroot highlighted city’s cultuur met 10 : Ctrl+Plus
  9. meteen productie voltooid voor aangegeven stad: Plus
  10. Level up aangegeven unit : Ctrl+Plus

City editor:

Licht een stad op, druk dan op Ctrl+Alt+Linker Mouse Button.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *