Prey (PC)
Cheat mode:
Start het spel met de +set com_allowconsole 1 command line
- parameter.
Houd tijdens het spelen Ctrl+Alt+ ~ (tilde) vast om het console
- venster te openen.
Voer dan een van de volgende codes in.
Opmerking: Sommige console commands werken alleen in developer
- mode.
Gebruik de devmap command eerst.
- Effect Code
- Kommando’s lijst : listcmds
- Midden zicht : centerview
- Wis de console : clear
- Sluit een doorgang : closeportal
- Ledig console tekst naar
base .txt: condump - Beschadig opgegeven wezen; gebruik listentities voor entities : damage
- Laad een map in developer mode : devmap
- Exit game : exit
- Toon lopende map naam in console : getmapname
- Teleport naar putpos saved lokatie : getpos
- Toon lopende zicht positie : getviewpos
- Geeft opgegeven item : give
- Geef opgegeven gun energie voor de Leech Gun : giveenergy
- God mode : god
- Hartslag op health (gezondheid) : healthpulse
- Verberg alle wezens van een klasse of naam : hide
- Zelfmoord : kill
- Verwijder alle monsters : killmonsters
- Verwijder alle moveables : killmoveables
- Verwijder alle ragdolls : killragdolls
- Dood gericht dooel : killthis
- Lijst werkzame game wezens : listactiveentities
- Lijst game klasse : listclasses
- Lijst game wezens : listentities
- Lijst wezen defs : listentitydefs
- Lijst alle modellen : listmodels
- Lijst monsters : listmonsters
- Lijst geef bewering van een wezen : listspawnargs
- Lijst system kommando’s : listsystemcmds
- Lijst tool (gereedschap) kommando’s : listtoolcmds
- Lijst soort info : listtypeinfo
- Laad opgegeven map : map
- No clipping mode (loop door muren) : noclip
- Uitschakelen de speler als een doel : notarget
- Open doorgang : openportal
- Toon nog lopende speeltijd : playtime
- Bezit de speler : possessplayer
- Print extra map keys van gericht doel : print
- Save lokatie; gebruiken met getpos : putpos
- Quit het spel : quit
- Opnemen de juiste zicht positie met aantekeningen : recordviewnotes
- Verwijder alle wezens van een klasse of naam : remove
- Zet speler zwaartekracht : setplayergravity
- Zet juiste zicht positie : setviewpos
- Toon alle wezens van een klasse of naam : show
- Toon willekeurig zicht aantekeningen voor de lopende map;
- herhaal om de volgende aantekening te zien : showviewnotes
- Geeft een game wezen : spawn
- Geeft opgegeven hoeveelheid wezens : spawnabunch
- Hartslag pols : spiritpulse
- Neem aantekeningen over de lopende map van het lopende zicht: takeviewnotes
- Teleport naar een wezen lokatie : teleport
- Ga in of uit een shuttle met guns : toggleshuttle
- Toggle talon doelen : toggletalontargets
- Stimuleer gericht voorwerp : triggerthis
- Onbeheers de speler : unpossessplayer
- Toon lopend zicht positie : where
- Commands:
De volgende kommandos kunnen gebruikt worden als console
- kommandos of als command lene parameters (door de + (plus) toe te
- voegen aan het command).
Effect Command
- Toon AAS stats: aasstats
- Toevoegen een debug pijl: addarrow
- Innerlijk gebruik – core naar game chat lines: addchatline
- Toevoegen een debug lijn: addline
- Geeft een schepsel en dwing hem om een nadrukkelijk reactie te gebruiken: ai_reactioncheck
- Zet het doel reactie welke is gebruikt voor ai_reactioncheck: ai_reactionset
- Verklaar zo je debugger kan gebruiken: assert
- Schijft AVIs voor een command demo: avicmddemo
- Schijft AVIs voor een demo: avidemo
- Schijft AVIs voor het lopend game: avigame
- Benchmark: benchmark
- Verbind een kommando aan een toets: bind
- Verbind ragdoll bij de lopende sleep positie: bindragdoll
- Verbind een toets maar ontbind als er meer dan twee verbingen zijn: bindunbindtwo
- Verbind een debug lijn blinkline
- Roep een script funktie van console: call
- Centeer het zicht: centerview
- Controlerr of een nieuwe versie van het spel beschikbaar is: checknewversion
- Controleer bereik mogelijkheid van ai_generic_nodes: checknodes
- Wis de console: clear
- Alle lichten wissen: clearlights
- Laat vallen lopend wapen: clientdropweapon
- Ingame gui message mode: clientmessagemode
- Stem chats: clientVoiceChat clientvoicechat
- Team stem chats: clientVoiceChat clientvoicechatteam
- Sluit een doorgang: closeportal
- Toon botsing model info: collisionmodelinfo
- Kombineer zes images voor roq compression: combinecubeimages
- Compresses een demo bestand: compressdemo
- Ledig de console tekst naar een bestand: condump
- Verbinden naar een server: connect
- Veroorzaak een crash: crash
- Herstart het cvar system: cvar_restart
- Toepassen schade aan een wezen: damage
- Debug een bepaald wezen: debug
- Schakel naar debugger in pointer mode: debug_pointer
- Lancheer de Script Debugger: debugger
- Verminder een cvar: dec
- Wis geselecteerd wezen: deleteselected
- Noteer een screenshot voor een demo: demoshot
- Laad een map in developer mode: devmap
- Dialoog sound mode: dialogmode
- Print een woordenboek: dict
- Maakt een map: dir
- Maakt een map met neven-mappen: dirtree
- Script verbeteren: disasmscript
- Een spel afbreken: disconnect
- Toon demo laad banner: displaye3loading
- Een map samenstellen: dmap
- Markeer wezens van een klasse als NOT neverdormant: dormant
- Print tekst: echo
- Lancheer de in-game Articulated Figure Editor: editafs
- Lancheer de in-game Declaration Editor: editdecls
- Lancheer de GUI Editor: editguis
- Lancheer de in-game Light Editor: editlights
- Lancheer de level editor Radiant: editor
- Lancheer de in-game Particle Editor: editparticles
- Lancheer de in-game PDA Editor: editpdas
- Lancheer de in-game Script Editor: editscripts
- Lancheer de in-game Sound Editor: editsounds
- Print soort bezet bij wezens: entitysize
- Neemt een omgeving schot: envshot
- Uitwissen de aanwezige openbare aantekening: eraseviewnote
- Veroorzaak een error: error
- Uitvoeren een config bestand: exec
- Zet cvars gebaseerd op com_imageQuality: execimagequality
- Uitvoeren een onmiddelijke config bestand: execnow
- Exits het game: exit
- Exits Een command demo: exitcmddemo
- Export DDA info naar bestand: exportdda
- Exports modellen: exportmodels
- Eindige de bouw werking: finishbuild
- Bevries het spel voor een hoeveelheid seconde: freeze
- Toon game klasse info: game_memory
- Veroorzaak een game error: gameerror
- Hetzelfde als kick, maar herkent spelers namen: gamekick
- Print wezens verbonden naar een wezen: getbinds
- Print lopende map naam naar console: getmapname
- Teleport naar saved lokatie: getpos
- Print de lopende zicht positie: getviewpos
- Toon graphics info: gfxinfo
- Geef n of meer items: give
- Geef energy gun energie: giveenergy
- Mogelijk maken god mode: god
- Healthpulse: healthpulse
- Zend een hartslag naar de master servers: heartbeat
- Verberg alle wezens van een klasse of naam: hide
- Stoor het spel: hitch
- Herstart het input system: in_restart
- Vergroot een cvar: inc
- Houd het laatste test model in het spel: keeptestmodel
- Kick een client door verbinding nummer: kick
- Dood de speler: kill
- Verwijder alle monsters: killmonsters
- Verwijder alle moveables: killmoveables
- Verwijder alle ragdolls: killragdolls
- Dood dingen die speler aanwijst: killthis
- Scans LAN voor servers: lanscan
- Lijst actieve game wezens: listactiveentities
- Lijst meegesleepte figuren: listaf
- Lijst alle animaties: listanims
- Lijst beams (stralen): listbeams
- Lijst toets verbindingen: listbinds
- Lijst game klasse: listclasses
- Lijst kommandos: listcmds
- Lijst ongeval modellen: listcollisionmodels
- Lijst cvars: listcvars
- Lijst alle decls: listdecls
- Lijst alle sleutels gebruikt door woordenboeken: listdictkeys
- Lijst alle waarde gebruikt door woordenboeken: listdictvalues
- Lijst game wezens: listentities
- Lijst wezen defs: listentitydefs
- Lijst FX systemen: listfx
- Lijst game kommando’s: listgamecmds
- Lijst guis listguis
- Lijst decl tekst karakter frekwenties: listhuffmanfrequencies
- Lijst images: listimages
- Lijst alle debug lijnen: listlines
- Lijst materialen: listmaterials
- Lijst model defs: listmodeldefs
- Lijst alle modellen: listmodels
- Lijst alle video modes: listmodes
- Lijst monsters: listmonsters
- Lijst particle systems: listparticles
- Lijst de wezen defs: listrenderentitydefs
- Lijst renderer kommando’s: listrenderercmds
- Lijst light defs: listrenderlightdefs
- Lijst scanned servers: listservers
- Lijst skins: listskins
- Lijst geluid kommando’s: listsoundcmds
- Lijst actieve geluid decoders: listsounddecoders
- Lijst alle geluiden: listsounds
- Lijst geluid shaders: listsoundshaders
- Lijst geeft args van een wezen: listspawnargs
- Lijst systeem kommando’s: listsystemcmds
- Lijst tabels: listtables
- Lijst script threads: listthreads
- Lijst tool (gereedschap) kommando’s: listtoolcmds
- Lijst type info listtypeinfo
- Lijst vertex cache: listvertexcache
- Laad een game: loadgame
- Maak test bestanden die tonen gui parms gelokaliseerd en genegeerd: localizeguiparmstest
- Lokaliseer guis: localizeguis
- Lokaliseer mappen: localizemaps
- Maak test bestanden die tonen welke strings gelokaliseerd worden: localizemapstest
- Lokaliseer ondertitels: localizesubs
- Vervaardig een omvattend map: makeambientmap
- Bewerk reusachtige images: makemegatexture
- Laad een map: map
- Lancheer de Material Editor: materialeditor
- Maak een memory dump: memorydump
- Maak een samengedrukte memory dump: memorydumpcompressed
- Uitprinten system memory gebruik: memstats
- Uitprinten proces memory gebruik: memstatsprocess
- Verzacht veroorzaakte parms op alle lichten: modulatelights
- Merk wezens van een klasse op neverdormant: neverdormant
- Vergroot aas_test en uitprint info: nextaas
- Toon volgende animatie op test model: nextanim
- Toon volgende animatie frame op test model: nextframe
- Teleport de speler naar de volgende func_static met een gui: nextgui
- Laad de volgende map op de server: nextmap
- Uitschakelen botsing opbenbaring voor de speler: noclip
- Schakel de speler uit als een doel: notarget
- Open een doorgang: openportal
- Print tokenized string: parse
- Lijst onderzoek paden: path
- omring een rijder bug door pre-initializing de pbuffer: pbufferinit
- Neem een screenshot gebruikend de pbuffer: pbuffershot
- Terug spelen een command demo: playcmddemo
- Terug spelen een demo: playdemo
- Zet het gegeven model op de speler: playermodel
- Print lopende speeltijd: playtime
- Verwijder het laaste gemaakte licht: poplight
- Beheer de speler: possessplayer
- Toon voorgaande animatie op test model: prevanim
- Toon voorgaande animatie frame op test model: prevframe
- Print een meegesleept figuur: printaf
- Print alle modellen: printallmodels
- Print een beam (straa): printbeam
- Print DDA info: printdda
- Print een wezen def: printentitydef
- Print een FX systeem: printfx
- Print info over hand: printhandinfo
- Print een materiaal: printmaterial
- Print memory debugging data: printmeminfo
- Print model info: printmodel
- Print een model def: printmodeldefs
- Print een particle systeem: printparticle
- Print een skin: printskin
- Print een sound shader: printsoundshader
- Print een tabel: printtable
- Print extra map toetsen van de die speler aanwijst: printthis
- Profiler command: prof_capture
- Profiler command: prof_in0
- Profiler command: prof_in1
- Profiler command: prof_in10
- Profiler command: prof_in11
- Profiler command: prof_in12
- Profiler command: prof_in13
- Profiler command: prof_in14
- Profiler command: prof_in2
- Profiler command: prof_in3
- Profiler command: prof_in4
- Profiler command: prof_in5
- Profiler command: prof_in6
- Profiler command: prof_in7
- Profiler command: prof_in8
- Profiler command: prof_in9
- Profiler command: prof_mode
- Profiler command: prof_ms
- Profiler command: prof_out
- Profiler command: prof_release
- Profiler command: prof_smooth
- Profiler command: prof_toggle
- Prompt en zet de CD Key: promptkey
- Save lokatie: putpos
- Spel afsluiten: quit
- Zend vere console command naar server: rcon
- Opnieuw verbinden naar laatste server die probeert te verbinden: reconnect
- Records een demo: recorddemo
- Record de lopende view positie met aantekeningen: recordviewnotes
- Opnieuw expoteren modellen: reexportmodels
- Herleef alle interaktie’s: regenerateworld
- Herlaad animatie’s: reloadanims
- Herlaad ARB programma’s: reloadarbprograms
- Herlaad decls: reloaddecls
- Herlaad de engine neer inclusief het bestand systeem: reloadengine
- Herlaad guis: reloadguis
- Herlaad images reloadimages
- Herlaad taal dict: reloadlanguage
- Herlaad modellen: reloadmodels
- Herlaad scripts: reloadscript
- Herlaad alle geluiden: reloadsounds
- Herlaad de decl en images voor geselecteerde oppervlak: reloadsurface
- Verwijder alle wezens van een klasse of naam: remove
- Verwijder een debug line: removeline
- Veroorzaak een bump map: renderbump
- Veroorzaak een vlakke bump map: renderbumpflat
- Controleer alle verwijzende images voor duplicatie’s: reportimageduplication
- Lijst alle gebruikte materialen gesorteerd door oppervlakte gebied: reportsurfaceareas
- Internal – rescan serverinfo cvars en tell game: rescansi
- Terug zetten een cvar: reset
- Terug zetten E3 demo sequence: resete3demos
- Codeer een roq betstand: roq
- Samenstel een AAS bestand voor een map: runaas
- Samenstel AAS bestanden voor alle mappen in een map: runaasdir
- Bereken reachability voor een AAS bestand: runreach
- Herstart het sound systeem: s_restart
- Saves een game: savegame
- Saves alle lichten naar de .map bestand: savelights
- Save alle moveables naar de .map bestand: savemoveables
- Saves alle lichten naar de .map bestand: saveparticles
- Save alle ragdoll poses naar de .map bestand: saveragdolls
- Saves het geselecteerde wezen naar de .map bestand: saveselected
- Tekst chat: say
- Team tekst chat: sayteam
- Neemt een screenshot: screenshot
- Uitvoeren een line van script: script
- Dwing alle spelers klaar: serverforceready
- Toon server info: serverinfo
- Herstart het lopende spel: servermaprestart
- Wissel naar de volgende map: servernextmap
- Zet een cvar: set
- Zet een cvar en flags als archief: seta
- Zet dda moeilijkheid naar bepaalde waarde: setdda
- Ontdekt system capabilities en zet com_machineSpec naar geschikte waarde: setmachinespec
- Zet speler zwaartekracht: setplayergravity
- Zet een cvar en flags als server info: sets
- Zet een cvar en flags als tool: sett
- Zet een cvar en flags als user info: setu
- Zet het lopende zicht positie: setviewpos
- Toon alle wezens van een klasse of naam: show
- Toon memory gebruikt door woordenboeken:showdictmemory
- Toon memory gebruikt door interakties: showinteractionmemory
- Toon memory gebruikt door strings: showstringmemory
- Toon memory gebruikt door driehoek oppervlaktes: showtrisurfmemory
- Toon willekeurige view aantekening voor de lopende map,
- achtereenvolgend belletje zullen doorlopen naar de volgende aantekening: showviewnotes
- Maakt de veranderede view smaller: sizedown
- Maakt de veranderede view groter: sizeup
- Geeft een game wezen: spawn
- Geeft een beschreven hoeveelheid aan wezens: spawnabunch
- Geeft een kunstmatige speler wezen: spawnartificialplayer
- Geeft een puin massa: spawndebrismass
- Geeft een server: spawnserver
- Spiritpulse: spiritpulse
- Spiritwalk sound mode: spiritwalkmode
- Bereid je voor om een gebouw te maken: startbuild
- Stop demo recording: stoprecording
- Neemt aantekening over het lopende map van de lopende zicht: takeviewnotes
- Lange neem zicht aantekeningen: takeviewnotes2
- Teleports de speler naar een wezen lokatie: teleport
- Test een animatie: testanim
- Test animatie vermenging: testblend
- Test een FX systeem verbinding naar een joint: testbonefx
- Test een schade def: testdamage
- Test death (dood): testdeath
- Test een FX systeem: testfx
- Test een gui testgui
- Uitvoer de string voor de beschreven id.: testid
- Toon de gegeven image middelpunt op scherm: testimage
- Test een lict: testlight
- Test een map: testmap
- Test een materiaal: testmaterial
- Test een model: testmodel
- Test particle stop tijd op een Test model: testparticlestoptime
- Test een scherplicht: testpointlight
- Uitschrijven een Test savegame: testsave
- Test een save game voor een level: testsavegame
- Zet een shaderParm op een existing TestModel: testshaderparm
- Test SIMD code: testsimd
- Test een skin op een existing: TestModel testskin
- Test een sound: testsound
- Fixup in-game tekst codes: testtext
- Toon de gegeven cinematic: testvideo
- Bepaal een tijd command demo: timecmddemo
- Times een demo: timedemo
- Times een demo en quits: timedemoquit
- Toggles een cvar: toggle
- Toggles FPU exceptions aan en uit: togglefpuexceptions
- Toon in-game help: togglehelp
- Wonderbaalijk in en uit een shuttle gaan: toggleshuttle
- Toggle talon doelen: toggletalontargets
- Contact een decl: touch
- Contact een bestand: touchfile
- Contact een lijst van bestanden: touchfilelist
- Contact een gui: touchgui
- Contact een model: touchmodel
- Trigger alle wezens van een klasse on naam: trigger
- Trigger dingen die speler aanwijs: triggerthis
- Ontbind willekeurige kommando van een toets: unbind
- Ontbind willekeurige kommando’s van alle toetsen: unbindall
- Ontbind de geselecteerde ragdoll: unbindragdoll
- Onbeheers de speler: unpossessplayer
- Internal – veroorzaak een sync down van game-modified gebruikersinfo: updateui
- Herstart renderSystem: vid_restart
- Voeg in de juiste waarde van een cvar als kommando tekst: vstr
- Verhinder overgebleven buffered kommando’s n of meer frames: wait
- Projecteer een bloedspetter om spelers wapen: weaponsplat
- Print de juiste view positie: n where
- Schrijft een bindings bestand: writebindings
- Schrijft command demo: writecmddemo
- Schrijft een config bestand: writeconfig
- Schrijft game state: writegamestate
- Schrijft precache commands: writeprecache
Object namen
- Gebruik een van de volgende intrede met de spawn of give code.
monster_centurion
- monster_fodder
- monster_hound
- monster_hunter
- monster_mutate
- weapon_wrench
- weapon_bow (spiritbow)
- weapon_rifle
- weapon_hiderweapon (acid rifle )
- weapon_autocannon
- weapon_rocketlauncher
- weapon_soulstripper
- weapon_crawlergrenade
Gebruik een van de volgende intrede met de give code.
ammo_rifle
- ammo_autocannon
- ammo_autocannon_grenade
- ammo_acid
- ammo_hiderweapon
- ammo_rocketlauncher
- ammo_lifeforce_small (gives 8 points of lifeforce energy)
- ammo_lifeforce_medium (gives 12 points of lifeforce energy)
- ammo_lifeforce_large (gives 25 points of lifeforce energy)
- ammo_lifeforce_wraith (gives 100 points of lifeforce energy)
- Simplified third person view:
Opmerking: Deze procedure betrekt een game file bewerking; maak
- eerst een backup copy van het bestand voordat verder gaat.
Gebruik een tekstverwerker om het “preyconfig.cfg”
- bestand te bewerken in de game map.
Voeg de volgende lijn toe aan het bestand.
bind “p””toggle pm_thirdperson”
Druk dan tijdens het spelen op P om de third person view vast te
- zetten.
Simplified console:
Start het spel met de +set com_allowConsole 1 command line
- parameter.
Dit veroorlloft je toegang te krijgen op de console in het spel
- door op ~ (tilde) te drukken.
Casino mode:
Voltooi het spel succesvol.
Selecteer dan “New Game” bij het hoofdmenu.
De “Casino Mode” optie zal nu verschijnen boven de
- normale moeilijkheidsgraad.
Selecteer deze optie om casino spellen te spelen in Jen’s bar.
Cherokee mode:
Voltooi het spel succesvol.
Selecteer dan “New Game” bij het hoofdmenu.
De “Cherokee Mode” optie zal nu beschikbaar zijn.
Concept art galleries:
Om de eerste gallerij te openen, voltooi het spel succesvol onder
- de normal moeilijkheidsgraad.
Om de eerste gallerij te openen, voltooi het spel succesvol onder
- de Cherokee moeilijkheidsgraad.