Quake 4 – PC

Quake 4 (PC)

Cheat mode:

Druk tijdens het spelen op Linker Ctrl+Alt+~ (tilde) om het

  1. console venster te openen.

Opmerking: Let bij het invoeren van de code op de kleine- grote

  1. letters.

Effect Code

Schakel naar opgegeven wapen slot, zonder dat je daar een wapen

  1. hebt: _button0

Schakel naar opgegeven wapen slot, zonder dat je daar een wapen

  1. hebt: _button1

Schakel naar opgegeven wapen slot, zonder dat je daar een wapen

  1. hebt: _button2

Schakel naar opgegeven wapen slot, zonder dat je daar een wapen

  1. hebt: _button3

Schakel naar opgegeven wapen slot, zonder dat je daar een wapen

  1. hebt: _button4

Schakel naar opgegeven wapen slot, zonder dat je daar een wapen

  1. hebt: _button5

Schakel naar opgegeven wapen slot, zonder dat je daar een wapen

  1. hebt: _button6

Schakel naar opgegeven wapen slot, zonder dat je daar een wapen

  1. hebt: _button7

Toon AAS stats : aasStats

Toevoegen debug pijl : addarrow

Core naar game chat lines : addChatLine

Toevoegen debug line : addline

Schaal contact frictie : af_contactFrictionScale

Dwing de gegeven frictie waarde : af_forceFriction

Naam van het lichaam naar voren halen : af_highlightBody

Naam van het constraint naar voren halen : af_highlightConstraint

Scale de joint frictie : af_jointFrictionScale

Maximuum hoek snelheid : af_maxAngularVelocity:

Maximuum linear snelheid : af_maxLinearVelocity

Toon structuree van meegesleepte figuren niett bij rest

  1. af_showActive

Toon lichamen : af_showBodies

Toon lichaam namen : af_showBodyNames

Toon twee lichamen gedwongen door de naar voren gehaalde

  1. constraint : af_showConstrainedBodies

Toon constraint namen : af_showConstraintNames

Toon constraints : af_showConstraints

Toon de inertia tensor van elk lichaam : af_showInertia

Toon joint limits : af_showLimits

Toon massa van elk lichaam : af_showMass

Toon alleen primary constraints: af_showPrimaryOnly

Toon meegesleept figuur CPU gebruik: af_showTimings

Toon de totale massa van elk meegesleept figuur: af_showTotalMass

Toon boomachtige structuren: af_showTrees

Toon snelheid van elk lichaam: af_showVelocity

Skip frictie: af_skipFriction

Skip joint limits: af_skipLimits

Skip zelf botsing ontdekking: af_skipSelfCollision

Test voor lichamen in het begin vast in massief: af_testSolid

Scale tijd: af_timeScale

Gebruik impulse-based contact frictie: af_useImpulseFriction

Gebruik impulse-based joint frictie: af_useJointImpulseFriction

Gebruik linear tijd algorithm voor boomachtige structuren

  1. af_useLinearTime

Gebruik constraint matrix symmetry: af_useSymmetry

Maak mogelijk geblokkeerde betrouwbare handeling

  1. ai_blockedFailSafe

Trek beweging informatie voor monsters: ai_debugMove

Open script calls for the specified monster entity nr

  1. ai_debugScript

Sleep trajectory tests voor monsters: ai_debugTrajectory

Sleep attack cones voor monsters: ai_showCombatNodes

Sleep obstakel avoidance informatie voor monsters

  1. ai_showObstacleAvoidance 1

Sleep obstakel avoidance informatie voor monsters en speler

  1. ai_showObstacleAvoidance 2

Sleep path_* entities: ai_showPaths:

Schrijf .AVI voor een command demo: aviCmdDemo

Save demo in .AVI formaat: avidemo

Schrijf .AVI voor een demo: aviDemo

Schrijf .AVI voor het aanwezige spel: aviGame

Game benchmark (maatstaaf): benchmark

Benchmark: benchmark

Verbind komando naar een toets: bind

Verbind ragdoll naar de aanwezige drag positie: bindRagdoll

Verbind een toets, maar ontbind het eerst als er meer dan twee

  1. verbindingen zijn: bindunbindtwo

Blink een debug line: blinkline

Center view: centerview

Controleert of nieuwe versie van het spel beschikbaar is

  1. checkNewVersion

Wis de console: clear

Verhelder alle lichten: clearLights

Laat aanwezig wapen vallen: clientDropWeapon

In-game GUI boodschap mode: clientMessageMode

Stem chats: clientVoiceChat

Team stem chats: clientVoiceChatTeam

Sluit de zicht tonend enig aantekening voor deze map

  1. closeViewNotes

Cull back facing polygons: cm_backFaceCul

Debug collision detection: cm_debugCollision

Sleep gevulde polygons: cm_drawFilled

Sleep binnenste randen groen: cm_drawInternal

Collision masker: cm_drawMask

Sleep polygon en rand normaal: cm_drawNormals

Toon collision model info: collisionModelInfo

Gebruik ~ om toggle console: com_allowConsole

Compress saved games: com_compressSaveGame

Record journal: com_journal 1

Play back journal: com_journal 2

Zet hardware classification naar: com_machineSpec

Zet hardware classification naar niet detected: com_machineSpec

  1. -1

Zet hardware classification naar lage kwaliteit: com_machineSpec

  1. 0

Zet hardware classification naar medium kwaliteit

  1. com_machineSpec 1

Zet hardware classification naar hoge kwaliteit: com_machineSpec

  1. 2

Zet hardware classification naar ultra kwaliteit: com_machineSpec

  1. 3

Maak een gebouw: com_makingBuild 1

Teken voor memory stats: com_memoryMarker

Verwijder alles tussen level loads: com_purgeAll

Toon async network stats: com_showAsyncStats

Toon frame rate: com_showFPS

Toon framerate: com_showfps 1

Toon totale en per frame memory gebruik: com_showMemoryUsage

Toon sound decoders: com_showSoundDecoders

Toon engine timings: com_speeds

Update de laad grote na laden een map: com_updateLoadSize

Houd laatste hoeveelheid van detected video RAM: com_videoRam

Kombineer zes images voor roq compression: combineCubeImages

Compress een demo bestand: compressDemo

Tijd boodschap toont wanneer console open is: con_notifyTime

Snelheid bij wat de console verplaats: con_speed

Dump de console tekst naar een bestand: conDump

Connect naar een server: connect

Crash game: crash

Herstart het cvar system: cvar_restart

Toepas schade naar een wezen: damage

Lanceer script debugger: debugger

Verwijder geselecterde wezen: deleteSelected

Save screenshot voor een demo: demoShot

Laad een map in developer mode: devmap

Lijst een folder: dir

Lijst een folder met sub-folders: dirtree

Verbreek script: disasmScript

Uitschakelen verbinding voor aanwezige multi-player game

  1. disconnect

Afbreken van een game: disconnect

Compile (samenstellen) map: dmap

Lanceer in-game Articulated Figure Editor: editAFs

Lanceer in-game Declaration Editor: editDecls

Lanceer GUI Editor: editGUIs

Verander lichten: editlight

Lanceer in-game Light Editor: editLights

Open de in-game editor: editor

Lanceer in-game Particle Editor: editParticles

Lanceer in-game PDA Editor: editPDAs

Lanceer in-game Script Editor: editScripts

Lanceer in-game Sound Editor: editSounds

Neem een omgeving schot: envshot

Veroorzaak een error: error

Uitvoeren een config bestand: exec

Uitvoeren geschikte config bestanden en zet cvars gebaseerd op

  1. com_machineSpec: execMachineSpec

Exit game: exit

Exit command demo: exitCmdDemo

Export models: exportmodels

Beeindig het bouw proces: finishBuild

Bevries alles op scherm: freeze

Bevries spel voor opgegeven aantal seconde: freeze

Armor neemt deze percentage van schade: g_armorProtection

Armor neemt deze percentage van schade in MP: g_armorProtectionMP

Maintain even teams: g_balanceTDM

Toon bloed spatters, sprays, en gibs: g_bloodEffects

Voorspel aftellen in seconde: g_countDown

Meet eind schade op speler met deze factor: g_damageScale

Toon decals (kogelgaten, enz.): g_decals

Toon dubbel zicht tijdens schade nemen: g_doubleVision

Toon tijd informatie voor elk spel frame: g_frametime

Score review tijd in seconde bij eind game: g_gameReviewPause

Zet hoeveel gezondheid te nemen in nightmare mode

  1. g_healthTakeAmt

Zet hoe laag gezondheid genomen kan worden in nightmare mode

  1. g_healthTakeLimit

Zet hoe vaak gezondheid genomen kan worden in nightmare mode

  1. g_healthTakeTime

Controleer de wapen zwaai in MP: g_mpWeaponAngleScale

Toon muzzle flashes: g_muzzleFlash <0 of 1>

Als nightmare mode is toegestaan: g_nightmare <0 of 1>

Game paswoord: g_password

Toon dynamic lights op projectielen: g_projectileLights

Mogelijk maken schaduw van speler model: g_showPlayerShadow

Mogelijk maken beeld van speler hit percentage

  1. g_showProjectilePct

Toggle hit % naar HUD: g_showprojectilepct 1

Toon beschikbare memory: game_memory

Veroorzaak een game error: gameError

Geef opgegeven item: give

Volledige wapens en munitie: give all

Volledige munitie voor aanwezige wapens: give ammo

Armor naar 125: give armor

Gezondheid naar 100: give health

Alle sleutels give keys

BFG: give weapon_bfg

Chainsaw: give weapon_chainsaw

Machine gun: give weapon_machinegun

Plasmagun: give weapon_plasmagun

Rocket launcher: give weapon_rocketlauncher

Shotgun: give weapon_shotgun

God mode (1): god

Gamesoort filter: gui_filter_gameType

Paswoord filter: gui_filter_password

Spelers filter: gui_filter_players

Zend hartslag naar master servers: Heartbeat

Toon help: help

Hitch het spel: hitch

Toon IK debug lines: ik_debug

Mogelijk maken IK: ik_enable

Altijd rennen (omgekeerd _speed knop) in multi-player mode

  1. in_alwaysRun

Kijk rond met muis (ongekeerd _mlook knop): in_freeLook

Mogelijk maken muis input: in_mouse

Pitch verander snelheid tijdens vasthouden _lookUp of _lookDown

  1. knop: in_pitchspeed

Herstart het input system: in_restart

Yaw verander snelheid tijdens vasthouden _links of _rechts knop

  1. in_yawspeed

Behoud laatste test model in het spel: keepTestModel

Dood aanwezig doel; zelfmoord als er geen doel is: kill

Dood de speler: kill

Dood alle monsters in aanwezig level: killmonsters

Dood alle bewegende vijanden: killmoveables

Dood alle niet-bewegende vijanden: killragdolls

Scan LAN voor servers: LANScan

Lijst active game wezens: listActiveEntities

Lijst articulated figuren: listAF

Lijst alle animaties: listAnims

Lijst audios listAudios

Lijst toets verbindingen: listBinds

Lijst game klasse: listClasses

Lijst kommandos: listCmds

Lijst collision modellen: listCollisionModels

Lijst cvars: listCvars

Lijst alle decls: listDecls

Lijst alle toetsen gebruikt door dictionaries: listDictKeys

Lijst alle values gebruikt door dictionaries: listDictValues

Lijst emails listEmails

Lijst game entities listEntities

Lijst FX systems listFX

Lijst game kommandos: listGameCmds

Lijst GUIs: listGuis

Lijst images: listImages

Lijst aangegeven def file settings: listlightdefs

Lijst alle debug lines: listLines

Lijst materialen: listMaterials

Lijst model defs: listModelDefs

Lijst alle modellen: listModels

List all video modes listModes

Lijst images van monsters: listmonsters

Lijst particle systems: listParticles

Lijst PDAs: listPDAs

Lijst scanned servers: listServers

Lijst skins: listSkins

Lijst geluid kommandos: listSoundCmds

Lijst active geluid decoders: listSoundDecoders

Lijst alle geluiden: listSounds

Lijst geluid veroorzakers: listSoundShaders

Lijst systeem kommandos: listSystemCmds

Lijst tables: listTables

List script threads listThreads

Lijst tool kommandos: listToolCmds

Lijst soort info: listTypeInfo

Lijst vertex cache: listVertexCache

Lijst videos: listVideos

Laad een game: loadGame

Lokalizeer GUIs: localizeGuis

Lokalizeer mappen: localizeMaps

Maak een ambient map: makeAmbientMap

Bewerk giant images: MakeMegaTexture

Speel opgegeven map: map game/

Maak memory dump: memoryDump

Maak een compressed memory dump: memoryDumpCompressed

Toon volgende animatie op test model: nextAnim

Toon volgende animatie frame op test model: nextFrame

Teleport speler naar de volgende func_static met een GUI: nextGUI

Laad volgende map op de server: nextMap

Genegeerd worden door de meeste vijanden: notarget

Lijst search paden: path

Play back een command demo: playCmdDemo

Play back een demo: playDemo

Bob veel sneller tijdens kruipen: pm_crouchbob

Bob sneller tijdens lopen: pm_runbob

Bob vertraag tijdens lopen: pm_walkbob

Spelers loopsnelheid: pm_walkspeed

Quit het game: quit

Verander gamma tables: r_brightness

Zet helderheid niveau: r_brightness

Gebruik ARB_vertex_buffer_object voor vertexes

  1. r_useVertexBuffers

Toon harde lichamen die niet van de rest zijn: rb_showActive

Toon harde lichamenb: rb_showBodies

Toon de traagheid tensor van elk harde lichaam: rb_showInertia

Toon de massa van elk harde lichaam: rb_showMass

Toon hard lichaam cpu gebruik: rb_showTimings

Toon de snelheid van elk harde lichaam: rb_showVelocity

Start recording game demo: recorddemo

Record een demo: recordDemo

Record aanwezige view positie met notes: recordViewNotes

Re-exports models: reexportmodels

Wek op alle interakties: regenerateWorld

Herlaad animations: reloadanims

Herlaad ARB programmas reloadARBprograms

Herlaad CG programmas: reloadCgPrograms

Herlaad decls: reloadDecls

Herlaad engine laag inclusief het file system: reloadEngine

Herlaad GUIs: reloadGuis

Herlaad images: reloadImages

Herlaad taal: dict reloadLanguage

Herlaad models: reloadModels

Herlaad scripts: reloadScript

Herlaad alle geluiden: reloadSounds

Herlaad de decl en images voor geselecteerde surface

  1. reloadSurface

Verwijder een entity: remove

Verwijder een debug line: removeline

Veroorzaak een bump map: renderbump

Veroorzaak een plat bump map: renderbumpFlat

Controleer alle verwijzende images voor duplicaties

  1. reportImageDuplication

Lijst alle gebruikte materialen gesorteerd op oppervlak gebied

  1. reportSurfaceAreas

Reset een cvar: reset

Codeer een roq bestand: roq

Samenstel een AAS bestand voor een map: runAAS

Samenstel AAS bestanden voor alle mappen in een folder: runAASDir

Bereken reachability voor eenn AAS bestand: runReach

Zet aantal speakers: s_numberOfSpeakers

Speel beep voor missende geluiden: s_playDefaultSound

Hertstart de sound system: s_restart

Zet volume to subwoofer in Dolby 5.1: s_subFraction

Zet sound volume; standaard is 0: s_volume_db

Zet volume in dB: s_volume_dB

Save een game: saveGame

Save alle lights naar de .map bestand: saveLights

Save alle moveables naar de .map bestand: saveMoveables

Save alle lights naar de .map bestand: saveParticles

Save alle ragdoll poses naar de .map bestand: saveRagdolls

Save het geselecteerde wezen naar de .map bestand: saveSelected

Tekst chat: say

Zend boodschap naar iedereen in multi-player: say

Team tekst chat: sayTeam

Neem een screenshot: screenshot

Uitvoeren een lijn van script: script

Muis zicht gevoeligheid: sensitivity

Dwing alle spelers klaar: serverForceReady

Toon server info: serverInfo

Herstaart aanwezig spel: serverMapRestart

Verander naar volgende map: serverNextMap

Zet een cvar: set

Zet een cvar en flags het als archive: seta

Zet een cvar en flags het als server info: sets

Zet een cvar en flags het als tool: sett

Zet een cvar en flags het als gebruiker info: setu

Zet de aanwezige view positie: setviewpos

Zet game soort naar: singleplayer, deathmatch, tourney, team dm

  1. of last man: si_gameType

Map to be played next on server: si_map

Engine versie: si_version

Geeft opgegeven model: spawn

Geeft een server: spawnServer

Voorbereiden om een gebouw te maken: startBuild

Open game status: status

Stop recording game demo: stoprecording

Stop demo recording: stopRecording

Teleport speler naar een bestaande lokatie: teleport

Test een animation: testAnim

Test animation blending: testBlend

Test een FX system verbonden om een verbinding: testBoneFx

Test een schade def: testDamage

Test death: testDeath

Test een FX systeem: testFx

Test een GUI: testGUI

Open gegeven image gecentralizeerd op scherm: testImage

Test een licht: testLight

Test een map: testmap

Test een model: testModel

Test particle stop tijd op een test model: testParticleStopTime

Test een point light: testPointLight

Schrijf uit een test savegame: testSave

Test een save game voor een level: testSaveGame

Zet een shaderParm op een bestaand testModel: testShaderParm

Test SIMD code: testSIMD

Test een skin op een bestaand testMode: testSkin

Test een geluid: testSound

Open gegeven cinematic: testVideo

Bepaal een command demo: timeCmdDemo

Bepaal een demo: timeDemo

Bepaal een demo en quits: timeDemoQuit

Meet de tijd: timescale

Vastzetten een cvar: toggle

Betreft een decl: touch

Betreft een bestand: touchFile

Betreft een lijst van bestanden: touchFileList

Betreft een gui: touchGui

Betreft een model: touchModel

Prikkel een wezen: trigger

Auto herlaad wapen: ui_autoReload

Auto wissel wapen: ui_autoSwitch

Speler naam: ui_name

Speler is klaar on spel te beginnen: ui_ready

Toon gun: ui_showGun

Speler skin: ui_skin

Speel of spectate: ui_spectate

Speler team: ui_team

Ontbind willeleurige kommando van een toets: unbind

Ontbind willeleurige kommando van alle toetsen: unbindall

Ontbind geselecteerde ragdoll: unbindRagdoll

Herstart renderSystem: vid_restart

Verdergaan naar volgende wapen slot: weapnext

Projecteer bloed spetters op de spelers wapen: weaponSplat

Keer terug naar voorgaande wapen slot: weapprev

Uitschakelen Windows taak toetsen: win_notaskkeys

Veroorlooft spel voor updated tijdens slepen venster

  1. win_timerUpdate

Windows gebruikersnaam: win_username

Horizontale positie van venster: win_xpos

Verticale positie van venster kommandos: win_ypos

Schrijf een command demo: writeCmdDemo

Schrijf een config file: writeConfig

Schrijf game state: writeGameState

Schrijf precache: writePrecache

1. Deze code moet opnieuw ingevoerd worden na elke stage laad

  1. filmpje.

Map namen:

Gebruik een van de volgende intrede met de map game/ code.

Air Defense Base: airdefense1

Air Defense Trenches: airdefense2

Aqueducts: convoy2

Aqueducts Annex: convoy2b

Canyon: convoy1

Construction Zone: walker

Data Networking Security: network2

Data Networking Terminal: network1

Data Processing Security: process2

Data Storage Security: storage2

Dispersal Facility: dispersal

game/process1: process1

game/storage1: storage1

Hangar Perimeter: hangar1

Interior Hangar: hangar2

MCC Landing Site: mcc_landing

Nexus Core: core1

Nexus Hub: hub2

Nexus Hub Tunnels: hub1

Operation: Advantage: mcc_1

Operation: Last Hope: mcc_2

Perimeter Defense Station: building_b

Putrification Center: putra

Recomposition Center: recomp

Strogg Medical Facilities: medlabs

The Nexus: core2

Tram Hub Station: tram1

Tram Rail: tram1b

Waste Processing Facility: waste

Model namen:

Gebruik een van de volgende intrede met de spawn (geef) code.

char_doctor

char_kane_strogg

char_marine

char_marine_fatigues

char_marine_medic

char_marine_tech_armed

monster_berserker

monster_bossbuddy

monster_failed_transfer

monster_fatty

monster_gladiator

monster_grunt

monster_gunner

monster_harvester_combat

monster_iron_maiden

monster_makron

monster_network_guardian

monster_repair_bot

monster_scientist

monster_sentry

monster_slimy_transfer

Wapen mod namen:

Gebruik een van de volgende intrede met de spawn (geef) code.

Opmerking: Je moet de basis wapen al hebben voor de mod voor het

  1. of willekeurig te gebruiken (maak de give all code eerst mogelijk
  2. als dit nodig is).

weaponmod_hyperblaster_bounce1

weaponmod_lightninggun_chain

weaponmod_machinegun_ammo

weaponmod_nailgun_ammo

weaponmod_nailgun_power

weaponmod_nailgun_rof

weaponmod_nailgun_seek

weaponmod_railgun_penetrate

weaponmod_rocketlauncher_burst

weaponmod_rocketlauncher_homing

weaponmod_shotgun_ammo

Onbrekings filmpjes overspringen:

Start het spel met de +disconnect command line parameter.

Symbolen in namen in multi-player mode:

Voer het volgende in je multi-player mode naam om het

  1. corresponderende symbool te maken.

Dark Matter Gun: ^iw09

Gauntlet: ^iw00

Grenade Launcher: ^iw04

Hyper Blaster: ^iw03

Lightning Gun: ^iw08

Machine Gun: ^iw01

Nail Gun: ^iw05

Rail Gun: ^iw07

Rocket Launcher: ^iw06

Shotgun: ^iw02

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *